ama arkadaşlar iyidir



18.05.2017

                     

 Sonra her beraber bir şeyler oldu. Akşam vakti evlere gelmelerim. Cüneyt Arkın pencereden kafasını uzattı, asansöre tekme attı. Akşam vakti evlere gelmeklerim. Bir şeyler oldu hep beraber. Bir burun kanaması, bir şeyler şeyler. Yarı klasik müzikler çaldım kendime, yarım klasik bir bardak doldurdum kendime yarım. Selamun, hangimizden birer Sait Faik çıkmazdı ki bahar günlerinde. Hele o öğle önceleri yok mu, baharın taşı gediğine koyduğu, erguvanları yastık altlarına sakladığı, leylakları kokum kokum öttürdüğü. Sonra Muhsin Bey hep düştü, düştükçe Sevda Hanım'a sarıldı. Sonra Muhsin Bey yerlerde yuvarlandı, kırıkları sarmaladı, dikikleri söktü. Niyetlenmiştim ki ona bir şeyler anlatayım, Muhsin Bey'e yani, o da Sevda Hanım'a anlatsın, sonra karanfil elden ele. Ama İÇİMDEKİ Cüneyt Arkın karanfillere kafa attı, kapıların tokmaklarını salladı salladı, salırsın salıncak. İnsanın hep haftanın salı olacağı gelirdi o vakitlerde. Gecelere kadar çalıştım, geceleri çalıştım, gecelere çalıştım. Sonra akşamları eve gelip akşamın kaşlarını almaklığım, bir bir şeyler içip yatarım ahmaklığım, bardaklardan boşalırcasına sabahlarım. Sait Faik düşmedi hayır, onu ben kaldırdım. Ama müzmin bir müzik içimde, içimdeki ccc. Kendimi evet cc'ye koydum ki ne yaptığımın farkına varayım, aksi halde ben yok, yoksa hep bir şeyler olması. Sonra bir melodi tutturdum, Ali Baba her gece aç yattı, Ali Baba'nın karnı zil çaldı, iflas etti birden battı, meteliğe kurşun attı. İhsan Yüce'ye belgesel çektiler, birileri benim söylediğim şeyleri hep keşfediyor. Yıllar önce de Necdet Mahfi Ayral'ı keşfetmişlerdi. Sıra Ali Şen'de, Orhan Çağman'da, sonra sıra kimde, işte bunu keşfetmemeleri için söylemeyeceğim. Mezara götüreceğim, kefene cepken diktirdim sulu sepken oynarken. O şarkıları dinlerken diyorum. Sonra içimdeki özel isimleri hep balkona çıkarırım canım sıkıldığında ve akşam eve geldiğimde buna benzer. Sonra dur bir bir şeyler ve birkaç bardak daha. Bardak kadar boyumla bunca hınca ne lüzum var ki, ama içççimde yer var. Kendimi çç'ye koydum. Eski bir yeşil pop şiiri ve bundan bestelenen şarkısı der ki, çeçenyalı yetimin babası sensin. Kendimi koydum, madam hababam koyuyordu. Keşke kendimi Mecidiyeköyü'nde bir mecidiye olarak bulsam sabahın seherinde birinde diye dolandığım da oldu sair zamanlarda. Sonra uyku saatim hep geldi, kendimi buldum bulalı bir uyku saatim oldu, iyi saatte oldular yanıbaşımda yastığımın ve bardağı bazanın altına katlayıp koydum, bir de baktım ki fazla katlamışım.