ama arkadaşlar iyidir



19.09.2018

Merhaba.

Sanırım 'merhaba' yani. Bu da anlam içerdiğinden değil de, otomatiğe bağlandığından oldu gibi. Anladı bir gün bitermiş her şey, ve bitti. Selviler kel kalır mı? Bence kalmaz, ama şarkıda öyle bir şey diyor, güzel şarkı bu arada, ama benzetmenin iyi bir şey olmadığından zaten bir önceki yazıda bahsettiğimizden bu yazıda tekrara düşmek istemiyorum, ve şarkı sözlerinin öneminden/önemsizliğinden ya da bu ikisinin arasından. Böyle olunca ne diyeceğini unutuyor insan. Yaştan sanırım. Yaşa çok takmış durumdayım. Sanırım bu, bu yaştan geçen geçmiş olan herkesin bu yaştan geötiği esnada başına gelmiş bir durumdur, olsa gerek, diye düşünüp kendimi eyliyorum. Kendimi çok özlüyorum. Valla afili bir söz etmiş olmak için söylemedim, neyi özlüyorsun deseler, dedeni nineni çocukluğunu ölmüş kardeşini anneni babanı vesaire, kendimi diye cevap vereceğim vermesine ama ciddiye alınmayacak, o yüzden bu soruya cevap vermemeği tercih eyliyorum. İnsanların yaşlarını çok merak ediyorum bu yüzden. Bu, ben küçükken de böyleydi ama büyüdükçe arttı. Misal filmlerde izlediğim karakterlerin o anki yaşlarını ve o rolü oynayan aktörlerin -özellikle aktörlerin- yaşlarını çok merak ediyorum. Üşenmiyor, araştırıyor, o aktörün doğumtarihini buluyor, filmin çekildiği tarihi buluyor ve ikisini birbirinden çıkarıyorum. Filmde ipucu varsa da o karakterin yaşını öğreniyorum. İkisini birbirine bütünlüyorum. Örneğin Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği'ni oynarken Daniel Day Lewis kaç yaşındaydı bana sorabilirsiniz, ya da Masumiyet'te Haluk Bilginer, ya da Behzat Ç çekilirken Erdal Beşikçioğlu ya da Bulutların Ötesinde'de John Malkovich ya da Jean Reno ya da 2046'da Tony Leung ya da unutmadıysam buna benzer bir sürü örnek. Sonra kendime soruyorum; yaşın kaç başın kaç?

 Bir ev arkadaşı almak için çok mu geç acaba? Bunu ciddi ciddi düşünmeğe başladım. Şu hayatımın şu yaşında kendimden sonra en çok özlediğim ikinci şey ev arkadaşlığı müessesesidir. Bunu yaşarken öyle hissetmiyor tabii insan, kurtulmak istiyor paylaşma zorunluluğundan ama aslı öyle değil bilesiniz, özlenesi bir şey.

Şimdi benim gitmem lazım ama aklıma şey geldi, Baba filminde ailenin kızının adı Connie'dir. Bu adlandırma Connie Francis'den mi gelir sizce? Bir gün benim de bir kızım olursa adını Connie koymak isterim eğer öyleyse. Sonra da Eylül ayının ikinci haftası onu elinden tutup bizzat okula götürmek.