ama arkadaşlar iyidir



30.04.2010

arkadaşlar tavla oynamaya çağırdı, "akşama yemeğim yok gelemem," dedim. kenarlarından vişneler sarkan hasır şapkamı takıp püromu tüttürmeye ve ocakta kaynayan çorbayı karıştırmaya devam ettim.

sonra bi hıçkırık tuttu. "hıkk!" yalan söyleyenleri ya da yumurta çalanları tutarmış, öyle didi babaannem.

bahçemizin sadece bir bölümündeki ağaçları sayim mi sana; limon, yenidünya, zeytin, asma, incir, kiraz, zerdali. şart olsun ki.

cumayı nasıl değerlendirebilirim diye düşünüyorum. a) ibo'yu arasam, o işten gelince havva'nın tektekçi dükkanına gider, üç metrekarelik yerde üçer bira atarız, sonra hanımı arar, "çocuk durmuyor," der. ibo küfreder ve gider. b) cuma isyan eder, "para mıyım lan ben değerlendirilecek!" deyip küfreder ve gider. c) balıkçı'nın işi var, düğüne gidecek akşama, sildik bu ihtimali. d) ameliyat yerimde bi gariplik var, şiştikçe şişiyor, riske atmamalı mı, biraz daha beklemeli mi. e) baba bey mangalı yakar, evdeki haşin zulasından bir büyük rakı çıkarır, "içeceksen bundan iç, bira içme, biranın tiryakiliği pistir," der, "kat bakiyim bana da, annen görmesin" diye ilave eder. f) yağmur başlayacak gibi, yağarsa rakı yürüye yürüye gelir valla.
g) bozdurur bozdurur harcarım. repoya bile atarım.

kalbe ben.

Hiç yorum yok: