ama arkadaşlar iyidir



8.02.2011

"çok güzelsin," akla ilk gelen bu oluyor di mi. sanki başka diyecek bir şey yokmuş gibi, ama hakkaten öyle çok güzelsin. kadın da aldanıyor buna, korkarım aldanılmayacak gibi değil. ama yüzyıllık köhne çapkın da, en kaşları alınmış rötuşlu erkek de hep aynı cümleyi kullanıyor: "çok güzelsin." başka peki? ama ilk akla gelen hakkaten de o oluyor. kadının çok güzel olması, sanki başka bir özelliği yokmuş gibi. sanırım bu, memelerin çok güzel olabilir, demekten daha basit bir şey olduğundan, ya da, daha başka yerlerinin de çok güzel olması ihtimal dahilinde, demekten daha basit olduğundan. bilmem ki. ama çok güzelsin. taş gibisin diyecek hali yok ya dangalağın, o daha sonraki merhalelerde. ama bugün ispanyol meyhanesinde bir kadın çığlık çığlığa şarkı söylüyor desem mesela, çok güzelsin demek anlamına gelir miydi. ben çok güzelsin demekte zorlanırım çünkü, öyle olsan bile. üstelik adamakıllı sarhoşuz dersem mesela, bu şu anlama gelir ki çok güzelsin, hakkaten çok güzelsin. ya da şöyle de diyebilirdim, yuvamı çiçekledim sen bir meleksin diye, yollarını bekledim görüneceksin diye. alıntı yaparak elbette, hem şarkıdan hem şiirden. şöyle bir şey belirdi şimdi aklımızda, çikolatalı çorba, neden olmasın di mi, ama çok güzelsin. bir an için üzgünüm sanıyorum bazen, halbuki öyle değilim di mi. ama yani bu kadar da güzellik, bilmem ki ne desem. bu demek olabilir mi ki memelerini görmek isteyebilirim, görmüş ve onlardan çok memnun kalmış olabilirim, birbirimizi çok iyi ağırlamış olabiliriz. ne kadar da uzak bir düşünceler bütünlüğü bunların bütünü. bitsin bu koşu. yeter yeter, kafi kafi, ölecekse kölelim. "çok güzelsin," her şey bu kadar basit di mi, önemli olan bunu dediğin zaman buna inandırabilmek, ki bunun yolu da çeşitli yollardan mı geçiyor, ben bilmiyorum, çalışmam lazım bu konuya, yine de hazırlıksız yakalanmayı tercih ederdim.

Hiç yorum yok: