ama arkadaşlar iyidir



13.05.2010

Kaplumbağalar

(Sahne dikdörtgen ve onbeş metrekare bir banyodan ibarettir. Derinlemesine uçta bir küvet uzanmaktadır. Küvet içerisinde bir miktar su birikmiş ve iki adet su kaplumbağası burada yüzmektedir. Küvet üzerindeki banyonun köşesine asılmış iki adet biri mavi biri pembe el örgüsü lif bulunmaktadır. Banyonun girişinde bir lavabo, üzerinde ağzından baloncuklar çıkaran kız çocuğu şeklinde bir ayna, aynanın önünde bir bardak içerisinde birbirine dönük biri mavi biri pembe olmak üzere iki diş fırçası ve lavabonun yanında da klozet bulunmaktadır. Klozette oturan mavi dar pantolonunu indirmiş, bacakları ve poposunun çok az bir kısmı gözüken genç kız, elinde Deniz Arslan çevirisiyle yayımlanmış Gönül Yakınlıkları’nı okumakta ve gözü kitapta, aklı kitaptaki satırlardan çok uzakta, o sırada belden üzeri çıplak tıraş olan genç adamla konuşmaya başlayacaktır. Erkek tıraş köpüğünden bir avuç alır ve kızın dudaklarının üstüne sürer, kız gülerek kafasını arkaya atar ve erkeğin lavaboya dönmesiyle konuşma başlar.)

Kız: Kendini kessen daha iyi bence.
Erkek: Sakallarımı kesince beni sevmeyeceğinden çok korkuyorum.
Kız: Tabii ki sevmeyeceğim. Sen de bu sabun gibi kaygan olacaksın artık.
Erkek: Bana bir sigara yakar mısın?
Kız: (Sigarayı yakar, iki derin nefes çekip klozetten kalkmadan erkeğe uzatır). Midem ağrıyor. Pazara gidip toka almalıyım.
Erkek: Kasığımda bir alfabe fren sıkıyor seni böyle görünce. Dıgıdık dıgıdık dıgıdık.
Kız: Sevme kızım yanarsın diye söyler miydi sana da annen?
Erkek: Güzelim sen sevişirsin benimle Rebeka’nın yerine.
Kız: Üzgünüm, sinyal bulunamadı.
Erkek: Seni klibimde oynatabilir miyim?
Kız: Soğuktu ve yağmur çiseliyordu adlı klibinde mi?
Erkek: Haha.
Kız: Çok güzel güldüğünü söylemiş miydim daha önce?
Erkek: Yirmidörtlü tuvalet kâğıtları ömür boyu yetecek gibi geliyor di mi insana?
Kız: Sen hiç orospuya gitmedin mi gerçekten?
Erkek: Hahaha, ben gitmedim ama o bana birkaç kez geldi, çay içtik.
Kız: Kaç şeker?
Erkek: Bunu bana soran ilk kişisin ve birazdan talimatların doğrultusunda, kanunun namına kendimi kestiğimde son olacaksın.
Kız: Kaplumbağa Kanunları.
Erkek: Hindistan cevizli sabun alalım buraya.
Kız: Kıymıkların batmayacak mı artık memelerime?
Erkek: Sakallarımı toplasana, çelenk yapıcam onlardan, balkona asıcam.
Kız: Sevmediğim çocukları balkonuma gömerim.
Erkek: Sifonda biri var, çekiyorum çekiyorum gitmiyor.
Kız: Seni düşünmemeye çalışıyorum ama her yerden çıkabiliyorsun. Hamamböcekleri gibi.
Erkek: Hımm, nemli biri olmamla bir ilgisi olabilir.
Kız:Varsayım mıyım ben?
Erkek: Evet! Anna da çok uydurmuşum seni.
Kız: Basit ve sıradan bir hayat yaşamak istiyorum.
Erkek: Bayramlarda el öpmeye de var mısın?
Kız: Sincapa benziyor muyum sence?
Erkek: Ağaçkakana daha çok.
Kız: Küçükken çok korkardım tek başıma tuvalette olmaktan. Ben duş alana kadar babaannem klozetin üstüne oturur beni beklerdi.
Erkek: Şimdi de ben tıraş olurken sen beni bekliyorsun.
Kız: Hem de çişimi yapıyorum… Her yeri ıslattııın.
Erkek: Beni de kurula.
Kız: Köpük kaçtı gözüme, yardım etsene çıkarmama.
Erkek: Dur şurda kenarı incili bir yazma olacaktı annemden kalma.
Kız: Üflesene.

Hiç yorum yok: